مس باران | بزرگترین عرضه کننده لوله مسی در جنوب کشور

مس باران | بزرگترین عرضه کننده لوله مسی در جنوب کشور

معایب کانال های سنتی و قدیمی گالوانیزه در مقایسه با کانال فلکسیبل

کانال گرد گالوانیزه

وقتی صحبت از کانال کشی می‌شود، ناخودگاه انسان به یاد کانال‌های گالوانیزه قدیمی می‌افتد که در صنایع مختلفی استفاده می‌شدند و کانال کشی خیلی از مکان‌های قدیمی با استفاده از این کانال‌ها انجام شده است. اما با ظهور کانال فلکسیبل، کانال گالوانیزه قدیمی به دست فراموشی سپرده شد و جای خودش را به این نوع کانال‌ها داد و امروزه شما می‌توانید کانال‌های خرطومی فلکسیبل را در اکثر مکان‌ها مشاهده کنید و استفاده‌های آن را ببینید.

این جابه‌جایی به علت این بود که کانال‌های گالوانیزه قدیمی در مقایسه با کانال فلکسیبل دارای عیب‌هایی است و نواقصی دارد که باعث استفاده بیش از حد از آن‌ها شده است. به همین علت و برای آگاهی بیشتر شما با این معایب در این مقاله قصد داریم، آن‌ها را به شما معرفی کنیم و به طور مختصر معایب کانال گالوانیزه قدیمی در مقایسه با کانال فلکسیبل را برای شما شرح دهیم تا با آن‌ها آشنا شوید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

معایب کانال های سنتی و قدیمی گالوانیزه در مقایسه با کانال فلکسیبل

کانال فلکسیبل

در قسمت قبل ذکر کردیم که کانال‌های سنتی قدیمی و گالوانیزه دارای معایبی هستند که باعث منسوخ شدن استفاده از آن‌ها و استفاده از کانال‌ فلکسیبل شده است. در این قسمت قصد داریم مهمترین این معایب را به شما معرفی کنیم و آن‌ها را برای شما شرح دهیم.

پیشنهاد ویژه : خرید کانال فلکسیبل با بهترین قیمت

1-نصب سخت‌تر کانال گالوانیزه

یکی از مهم‌ترین معایب کانال گالوانیزه سخت بودن نصب آن است. در حالی که کانال خرطومی فلکسیبل به راحتی خم می‌شود و می‌توان آن را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر نصب کرد که یکی از مزایای کلیدی کانال خرطومی فلکسیبل در مقایسه با کانال گالوانیزه سنتی و قدیمی می‌باشد و باعث منسوخ شدن این نوع کانال شده است.

کانال فلکسیبل به راحتی با هر نوع سیستم گرمایشی، سرمایشی یا تهویه مطبوع مانند داکت اسپلیت‌ها و چیلرها منطبق می‌شود و باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود. در حالی که کانال گالوانیزه نیاز به ورق های فلزی و اندازه‌ گیری دقیق آن‌ها دارد که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود و دردسرهای شما را زیاد می‌کند. در آخر باعث کاهش قابل توجه سرعت کار نصب کانال‌ها و ورق های گالوانیزه مورد استفاده در سیستم تهویه مطبوع و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌گردد.

پیشنهاد ویژه: خرید کانال اسپیرال

2- طراحی نامناسب برای سیستم‌های تهویه مطبوع جدید

تهویه مطبوع

عیب دیگر کانال‌های گالوانیزه طراحی آن‌ها است که برای استفاده در سیستم‌های تهویه مطبوع جدید مناسب نیست و نمی‌تواند از آن‌ها در این سیستم‌ها استفاده کرد. در حالی که شما می‌توانید به راحتی از کانال فلکسیبل خرطومی برای پلنیوم اصلی تهویه مطبوع خودتان استفاده کنید و مشکل و محدودیتی در این زمینه نداشته باشید.

شما می‌توانید از کانال فلکسیبل برای کانال کشی تهویه مطبوع در کل ساختمان استفاده کنید و هوای خنک را به تمام نقاط ساختمان منتقل نمایید. در حالی که کانال‌های گالوانیزه قدیمی دارای چنین امکانی نبوده‌اند. همچنین کانال‌های فلکسیبل از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که می‌تواند با مواد به کار رفته در ساختمان‌های مختلف مطابقت داشته باشد و از این نظر شما را با محدودیت روبه‌رو نکند.

3-قیمت بالاتر

عیب دیگری که باعث کم کاربرد شدن، کانال‌های گالوانیزه قدیمی گشته است، گران‌تر بودن این نوع کانال می‌باشد. زیرا کانال گالوانیزه فلزی قیمت بسیار بالاتری نسبت به کانال‌های فلکسیبل دارد و همین موضوع یکی از دلایل استفاده بیشتر از کانال فلکسیبل است.

کانال فلکسیبل از مواد مختلفی ساخته می‌شود که از نظر قیمتی بسیار کم‌هزینه‌تر از مواد به کار رفته در کانال گالوانیزه است  و همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت کانال‌های گالوانیزه می‌گردد.

4- حمل و نقل سخت‌تر

کانال‌های سنتی گالوانیزه دارای وزن بسیار سنگین تری هستند، زیرا از جنس فلز می باشند و همین مورد باعث سنگینی بسیار زیاد آن‌ها می‌شود و حمل و نقل آن‌ها را سخت‌تر می کند، در حالی که کانال‌های فلکسیبل خرطومی بسیار سبک‌تر اند  و همین موضوع باعث سبکی بسیار زیاد آن‌ها می شود و حمل و نقل آن‌ها را بسیار راحت‌تر می‌نماید که در هنگام نصب کانال‌ها این نکته بسیار قابل اهمیت و مهم می‌باشد.

نتیجه‌گیری

کانال‌های گالوانیزه و سنتی تا مدت‌های زیادی به عنوان کانال‌های اصلی برای کانال کشی در مکان‌های مختلف استفاده می‌شده‌اند. اما با ظهور کانال‌های فلکسیبل خرطومی، این خرطومی ها جای خودشان را به این نوع کانال‌ها دادند. این تغییر کاربری به دلیل‌ معایب زیاد کانال گالوانیزه در مقایسه با کانال خرطومی انجام شد.

به همین دلیل و برای آگاهی بیشتر شما با معایب این نوع کانال‌ها، در این مقاله چهار مورد از آن‌ها را برای شما بیان کردیم تا بتوانید به خوبی آن‌ها را بشناسید و از این دلیل‌ها آگاه شوید. در قسمت نظرات به ما بگویید که از کدام نوع کانال برای لوله‌کشی سیستم تهویه مطبوع منزل خودتان استفاده کرده‌اید؟

شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

از تاریخ 1402/12/21 تمامی سفارشاتی که در سایت ثبت می گردند، در تاریخ 14 فروردین سال 1403 ارسال می گردند.

ورود

حساب کاربری ندارید؟