مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

تفاوت بین سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد

فوروارد و بکوارد

فن‌ها مدل‌های متنوعی دارند و برای تهویه هوای کارگاه‌ها و منازل به کار می‌روند. فن سانتریفیوژ نیز یکی از انواع این فن‌ها است که براساس نوع حرکت تیغه‌ها و قرارگیری آن‌ها به دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شود. دو مورد از پرکاربردترین انواع این فن، نوع فوروارد و بکوارد است؛ در این قسمت قصد داریم، ویژگی‌ها و عملکردشان را شرح دهیم و تفاوت‌هایشان را در انتها بیان کنیم.

فن سانتریفیوژ فوروارد چیست؟

به نوعی از فن سانتریفیوژ که تیغه‌های آن رو به جلو نصب کرده‌اند و جهت حرکت آن‌ها به صورت ساعت‌گرد نسبت به پروانه‌ها باشد، فن فوروارد گفته می‌شود. این نوع از فن را در اندازه‌های کوچک و بزرگ می‌سازند و به طور معمول در محیط‌های تمیز  از آن‌ها استفاده می‌گردد. زیرا امکان آلودگی پروانه‌های آن و خروج از حالت تعادل وجود دارد. حداکثر بازده فن سانتریفیوژ فوروارد 70 درصد است و می‌توان از آن در سیستم‌هایی با مقاومت متغییر نیز استفاده کرد.

فن سانتریفیوژ بکوارد به چه چیزی گفته می‌شود؟

تیغه‌های فن سانتریفیوژ بکوارد به سمت عقب است و بازده عملکردی 85 درصدی دارند. این نوع فن‌ها از قابلیت انتقال گازهای دارای ذرات نیز برخوردار هستند و موتور آن‌ها مقاومت خوبی در برابر فشارهای استاتیک بالای هوا دارد. طراحی فن بکوارد به صورت فشرده است و پوشش رویی آن به شکل مستطیل می‌باشد. عمر مفید آن‌‌ها نیز به میزان 40 هزار ساعت است. هوا از درون فن سانتریفیوژ بکوارد به صورت شعای خارج می‌شود. مصرف برق آن‌ها نسبت به نوع فوروارد بسیار کم‌تر است که مزیت مهمی به شمار می‌آید.

تفاوت فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد در چیست؟

در قسمت‌های قبل ویژگی‌ها و عملکرد هرکدام از فن‌های سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد را توضیح دادیم و قصد داریم تفاوت‌هایشان را در این بخش بررسی کنیم.

1- نصب آسان‌تر فن بکوارد

نصب فن سانتریفیوژ بکوارد به نسبت نوع فوروارد بسیار آسان‌تر است، این مزیت سبب می‌شود تا افراد بتوانند سریع‌تر آن را در مکان موردنظر خودشان قرار دهند و از این نوع فن برای تهویه مطبوع استفاده کنند.

2- شکل و ساختار

مهم‌ترین تفاوت میان فن‌های سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد، شکل و ساخت تیغه‌ها آن‌ها است که در قسمت‌های به توضیح آن‌ها پرداختیم.

3- تعداد پره‌های به کار رفته در فن فوروارد

تعداد پره‌های فن فوروارد به دلیل اینکه باید هوای حجیمی را تولید کند، بیشتر از نوع بکوارد آن است. تولید هوای حجیم توسط فن فوروارد سبب می‌شود تا شدت تهویه هوای آن نیز افزایش یابد.

4- میزان پرتاب در هر دو فن

انحنای تیغه‌ها و جهت حرکت پروانه‌ها در نوع فورارد باعث می‌شود تا میزان پرتاب باد در آن نسبت به بکوارد زیادتر باشد. این موضوع باعث می‌شود تا سرعت تهویه فوروارد بیشتر شود.

5- سر و صدا تولید در هنگام کارکرد آن‌ها

سروصدای تولیدی توسط فن سانتریفیوژ بکوارد در مقایسه با فوروارد در هنگام کارکردن بسیار کم‌تر است که باعث می‌شود تا افراد استفاده ‌کننده از آن در هنگام کار با این نوع فن کم‌تر اذیت شوند.

پیشنهاد ویژه مس باران: خرید هواکش دمنده با بهترین قیمت

فن سانتریفیوژ را با آگاهی انتخاب کنید

فن سانتریفیوژ انواع مختلفی دارد که هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند و برای محیط‌های مختلفی قابل استفاده هستند. در این مقاله ویژگی‌های دو مورد از مهم‌ترین نوع‌های آن فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد را بررسی کردیم و به بیان تفاوت‌های آن‌ها پرداختیم.

شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

آدرس اینستاگرام : mesbaranariya 

ورود

حساب کاربری ندارید؟