مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

نحوه رفع نشتی لوله مسی

مسی نشتی

سوراخ شدن لوله مسی ابگرمکن دیواری یا هر وسیله دیگری مشکلی که بسیاری از ما با آن روبرو هستیم. برخی ترجیح می دهند از چسب لوله مسی استفاده کنند و برخی از چسب نشتی لوله گاز استفاده می کنند. در این مقاله می خواهیم رفع نشتی لوله مسی کولر گازی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

نشت لوله مسی به دلایل مختلفی می‌تواند اتفاق بیفتد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، خوردگی است. نشتی به تدریج پیشرفت می‌کند که باعث از بین رفتن لوله مسی موردنظر شما می‌شود. بنابراین برای رفع نشتی لوله مسی باید راهکار مناسبی را به کار بست. در این مقاله قصد داریم، 7 روش مناسب برای این کار را به شما آموزش دهیم تا به آگاهی کاملی در این زمینه برسید.

جهت بازدید از انواع لوله مسی کولر گازی فروشگاه مس باران کلیک کنید.

رفع نشت لوله مسی با استفاده از روش دو کوپلینگ

در این روش باید از لوله دیگری نیز به عنوان ابزار استفاده کنید و آن را به قسمت آسیب‌ دیده لوله اول مونتاژ کنید. البته باید قبل از این کار قسمت نشتی آن را با استفاده از یک کاتر ببرید و داخل لوله اول را نیز پلیسه‌گیری کنید.

رفع نشتی لوله مسی با استفاده از اتصالات کمپرسی

این روش، یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای رفع نشتی لوله مسی به شمار می‌آید. به طور کلی لوله‌های مسی از سه قسمت اتصال، روکش و پیچ ‌نگهدارنده تشکیل شده است. در زمان سفت‌کردن پیچ نگهدارنده، روکش در بین این قسمت و اتصال فلزی سفت می‌شود، باعث ایجاد پیوند قوی و جلوگیری از هرگونه نشتی ممکن می‌گردد.

برای استفاده‌ کردن از این روش، نیاز است تا ابتدا قسمتی نشت‌ دار را با استفاده از کاتر ببرید و داخل لوله مورد نظر را مقداری گشاد کنید. قبل از انجام هر کاری به اتصال فلزی کمی روغن بزنید تا روان‌ تر حرکت کند و کارتان راحت ‌تر شود.

پیشنهاد ویژه: حرید عایق لوله مسی کولر گازی

رفع نشتی لوله مسی با به کار‌گیری بتونه اپوکسی FREEZE FIX

این کیت، یک دستمال آغشته به اپوکسی دارد و می‌تواند به صورت موقتی نشت لوله مسی ببندد تا لوله مورد نظر ترمیم شود. دقت کنید که قبل از استفاده از بتونه این کیت باید آن را به مدت یک دقیقه در آب قرار دهید.

رفع نشتی لوله مسی با استفاده از چسب الفا

یکی از مواد سازنده این چسب، یک پلمیر قوی است که هنگام قرارگیری روی لوله با آن پیوند بسیار قوی را  ایجاد می‌کند و باعث از بین رفتن نشتی‌های مختلف می‌گردد. از این چسب به مدت چند روز می‌توان استفاده کرد و غیرسمی است. همچنین استفاده از این چسب برای لوله‌های نزدیک دیوار مناسب نیست، زیرا فضای مناسب برای انجام این کار را ندارند.

تعمیر با لحیم

یکی از روش‌های مرسوم و سنتی برای تعمیر نشتی‌های مختلف، استفاده از لحیم‌ کاری است. برای رفع نشتی لوله مسی با استفاده از لحیم ‌کاری ابتدا نیاز است تا شیر فلکه اصلی آب یا گاز را ببندید، سپس آن‌‍‌ها را تمیز کنید. بعد از آن باید کمی شار روی لوله مسی بریزید و آن را کمی گرم کنید تا رنگ شار مورد نظر عوض شود. بعد ازا انجام این کار باید لحیم را روی نشتی قرار دهید و فرآیند لحیم‌ کاری را شروع کنید.

پیشنهاد مس باران:  استعلام قیمت لوله مسی کولر گازی 24000

رفع نشتی لوله مسی با استفاده از گیره تعمیر لولهKIBOSH

این روش‌ها، یکی از سریع‌ترین راهکار برای رفع نشتی لوله مسی به شمار می‌آید. سایز این گیره را باید با توجه به سایز لوله موردنظر انتخاب کنید و بعد از خرید آن را به نشتی موردنظر متصل کنید.

نکته: یکی از نشتی هایی که ممکن است در لوله های مسی (خصوصا لوله هایی که جهت گاز های برودتی و کولرگازی استفاده می شود) بوجود بیاید، سوراخ هایی است که در اثر اصابت میخ یا پیچ جهت تعمیرات ساختمان و به صورت ناخواسته و ناشی از سوراخ شدن لوله مسی می باشد. تنها راهکار، تحت فشار قرار دادن لوله با گاز نیتروژن و پیدا کردن محل نشتی و نهایتا جوشکاری آن می باشد.

اما جهت برطرف کردن نشتی ناشی از محل مهره ها، یکی از راهکارها این است که سیستم لوله کشی تحت فشار قرار گرفته و با کف، محل دقیق نشتی را پیدا کرد. راهکار دوم استفاده کرد از محلول های نشت یاب است که این محلول ها انواع مختلف داشته و هرکدام به روش خاص خود کار می کنند اما مرسوم ترین آن ها نشت یاب هایی هستند که با تزریق در سیستم، ترکیب با گاز و قرارگیری محلول درمحل نشتی باعث رفع نشتی می شوند.


پیشنهاد ویژه: خرید ابزار جوشکاری لوله مسی


با روش‌های رفع نشتی لوله مسی آشنا شوید

نشتی لوله مسی یکی از مشکل‌هایی است که به طور عمده در صنعت و استفاده‌های خانگی و اداری به وجود می‌آید و باعث نابودی و تعویض آن می‌گردد. اما می‌توان با استفاده از روش‌های این معضل را از بین ببرد که در این مقاله 7 مورد از آن‌ها را بیان کردیم.

شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

آدرس اینستاگرام : mesbaranariya 

ورود

حساب کاربری ندارید؟