مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

نحوه نصب کانال خرطومی فلکسیبل

فلکسیبل

کانال خرطومی فلکسیبل انتقال، کاربردهای بسیاری در صنعت تهویه مطبوع و اسپلیت‌ها دارد و در این صنعت همواره مورد استفاده قرار می‌گیرد. کانال خرطومی هوا از مقاومت و کیفیت بالا و مناسبی بهره می‌برد و انعطاف بسیار خوبی دارد که باعث شده است تا این نوع کانال به یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در این حوزه تبدیل گردد.

جهت بازدید از انواع کانال خرطومی به لینک خرید اینترنتی کانال فلکسیبل مراجعه کنید.

این کانال فلکسیبل مورد استفاده در کولرهای گازی از مزایای بسیاری چون سبک وزنی، آسان بودن حمل و نقل آن‌ها، سهولت و سرعت نصب و بسیاری موارد دیگر بهره‌مند هستند که باعث می‌شود تا نصاب‌های داکت اسپلیت از آن‌ها جهت انتقال هوای اسپلیت‌ها به طور عمده استفاده کنند و از این نظر با محدودیت خاصی مواجه نشوند.

کانال فلکسی

همچنین در اطراف کانال‌های خرطومی فلکسیبل انتقال هوا، از فوم‌های فنولیکی استفاده شده‌ است که باعث می‌شوند تا بازدهی این نوع کانال‌ها در این حوزه بسیار مناسب و بالا باشد و استفاده از آن را برای هر کسی به صرفه و سود‌مند نماید.

به همین دلیل و برای کمک به شما در این مقاله به نحوه نصب کانال خرطومی فلکسیبل و موارد مربوط به آن‌ها می‌پردازیم تا بتوانید به راحتی و در کم‌ترین زمان کانال انتقال هوای داکت اسپلیت خودتان را نصب کنید و از این جهت با مشکلی یا مورد خاصی مواجه نباشید. پس با ما همراه باشید و تا انتهای این مقاله را مطالعه نمایید تا با این موارد به طور کامل آشنا شوید.

تجهیزات و وسایل موردنیاز برای نصب کانال خرطومی فلکسیبل

در قسمت قبل در مورد مزیت‌ها و دلایل استفاده از کانال خرطومی فلکسیبل صحبت کردیم و موارد مربوط به آن را به صورت مختصر توضیح دادیم. اما در این قسمت قصد داریم، وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای نصب کانال خرطومی فلکسیبل بپردازیم تا شما با این وسائل به طور کامل آشنا شوید.

1- جعبه ابزار مناسب

برای نصب کانال خرطومی فلکسیبل به جعبه ابزار نیاز دارید. درون جعبه ابزار شما باید، مواردی مانند پیچ گوشتی، انبردست، بست کمربندی پلاستیکی، چسب ماستیک، کاردک، چاقوی مخصوص، سیم‌چین، چسب داکت و دستکش را داشته باشد تا شما قادر باشید به تنهایی یا با کمک گرفتن از یک نصاب، به خوبی و با صرف زمان کم، کانال خرطومی اسپلیت منزل یا محل کار خودتان را راه‌اندازی کنید

2- وجود رابط

در هنگام نصب کانال هوای داکت اسپلیت، بایستی دقت کنید که لایه‌های بیرونی و داخلی کانال فلکسیبل به خوبی با استفاده از رابط به هم متصل شوند تا از نشت هوا و کاهش بازدهی آن جلوگیری شود.

3- بست فلکسیبل

یکی دیگر از تجهیزات لازم، بست فلکسیبل است که باید در هنگام نصب کانال خرطومی فلکسیبل داکت اسپلیت حتما وجود داشته باشد و بدون وجود آن نمی‌توان این کانال انتقال هوا را به خوبی نصب کرد.

4- ساپورت

ابزار دیگری که برای نصب کانال فلکسیبل اسپلیت بسیار لازم و ضروری است، ساپورت می‌باشد. ساپورت از پارگی و تخریب داخلی کانال خرطومی فلکسیبل جلوگیری می‌کند و نقش بسیار مهمی را در افزایش عمر کانال و ماندگاری آن ایفا می‌نماید.

5- اتصالات لازم

در هنگام نصب کانال خرطومی باید از با کیفیت‌ترین زانوها استفاده نمایید تا اتصال بین نقاط مختلف به خوبی برقرار شود.

نحوه نصب کانال خرطومی فلکسیبل

خرید اینترنتی کانال فلکسی
در قسمت قبل در مورد تجهیزات و ابزارهای لازم برای کانال خرطومی فلکسیبل صحبت کردیم و آن‌ها را برای شما بیان کردیم و در این قسمت می‌خواهیم نحوه نصب این کانال خرطومی انتقال هوای اسپلیت‌ها را به شما بگوییم.

1- اندازه‌گیری و انجام برش‌های لازم

در ابتدا باید فاصله خروجی بین کانال خرطومی فلکسیبل و پلنیوم باکس را تنظیم کنید تا بتوانید اندازه‌گیری لازم را به درستی انجام دهید. سپس با استفاده از سیم‌چین و چاقو، اندازه موردنظر را برش دهید و به طور مناسب جداسازی نمایید تا بتوانید به سراغ مراحل بعدی بروید.

2- بیرون کشیدن لایه بیرونی کانال خرطومی فلکسیبل

بعد از این مرحله بایستی لایه بیرونی کانال خرطومی فلکسیبل را ده اینچ بیرون بکشید. برای بیرون کشیدن لایه بیرونی می‌توانید لایه خارجی را به بیرون بکشید، سپس آن را با استفاده از بست لایه داخلی جمع کنید و در آخر آن را به حالت عادی رها نمایید.

3- چسب‌کاری اطراف پلنیوم باکس

بعد از بیرون کشیدن لایه خروجی کانال خرطومی فلکسیبل، باید اطراف پلنیوم باکس خودتان را با استفاده از چسب ماستیک، چسب‌کاری کنید و لایه داخلی این کانال را دورتا دور این پلنیوم باکس بکشید تا به طور کامل اتصال داده شود و بچسبد.

4- اتصال بیشتر با استفاده از بست فلزی

بست فلزی کمک می‌کند تا بتوانید پلنیوم باکس را بهتر به لایه داخلی کانال فلکسیبل انتقال هوا متصل کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از پیچ‌گوشتی و کمربند پلاستیکی محل را با بست فلزی محکم‌تر و سفت‌تر نمایید تا از این بابت خیالتان راحت شود.

5- اتصال لایه بیرونی و پلنیوم باکس

لایه بیرونی که در مرحله دوم جمع کرده بودید را باز کنید تا به طور کامل با پلنیوم باکس هماهنگی و تطبیق لازم را داشته باشد. سپس با استفاده از چسب داکت این دو قسمت به همدیگر متصل نمایید تا به هم کاملا بچسبنند و هیچ نقطه جدایی نداشته باشند.

6- اتصال کامل کانال به داکت اسپلیت و به کار انداختن آن

بعد از این کار کانال خرطومی فلکسیبل را در محل خروجی و به صورت کاملا صاف قرار دهید تا بتوانید از اتلاف انرژی آن جلوگیری کنید و در آخر این کانال را به داکت اسپلیت خودتان متصل کنید و از آن استفاده نمایید.

نکات تکمیلی نصب کانال فلکسیبل داکت اسپلیت

  • در هنگام نصب کانال فلکسیبل انتقال هوای داکت اسپلیت از دستکش استفاده نمایید تا از آسیب دیدن احتمالی دست‌هایتان جلوگیری کنید.
  • طبق دستورالعمل آتش‌نشانی باید توجه داشته باشید که نباید از کانال خرطومی فلکسیبل با طول بیشتر از دو طبقه استفاده نمایید.
  • فاصله کانال خرطومی فلکسیبل باید از تجهیزات گرم،  حداقل ده سانت فاصله داشته باشد و دور از دمای صد و بیست درجه سانتی‌گراد باشد.

پیشنهاد ویژه: خرید و استعلام قیمت گاز اسپلیت 

از کانال خرطومی فلکسیبل برای انتقال هوای داکت اسپلیت استفاده کنید

کانال خرطومی فلکسیبل یکی از مواردی است که به طور گسترده، در صنعت تهویه مطبوع و داکت اسپلیت از نوع کانالی استفاده می‌شود. زیرا دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های منحصر به فرد می‌باشد و می‌تواند نیازهای این حوزه را به خوبی برطرف نماید.
به همین دلیل در این مقاله تجیهزات و موارد مربوط به نصب و نحوه آن را به شما گفتیم تا بتوانید به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن کانال خرطومی انتقال هوای داکت اسپلیت خودتان را نصب کنید.

شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

آدرس اینستاگرام : mesbaranariya 

ورود

حساب کاربری ندارید؟