مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

راهنمای خرید بهترین هواکش دستشویی

راهنمای خرید بهترین هواکش دستشویی

بهترین انواع هواکش های دستشویی که می توانید خریداری کنید مدل های زیر هستند

  1. هواکش آکسی لاین IP45 دمنده مدل VBX-12S2S-IP
  2. هواکش آکسی لاین دمنده سری VBX-IP45 مدل VBX-10S2S
  3. هواکش آکسی لاین دمنده سری VBX-IP45 مدل VBX-12S2S
  4. هواکش آکسی لاین دمنده سری VBX-IP45 مدل VBX-15S2S
  5. هواکش با دمپر اتوماتیک مدل اتولوکس VAL-15H2S
  6. هواکش با دمپر اتوماتیک مدل اتولوکس VAL-20C4S
  7. هواکش با دمپر اتوماتیک مدل اتولوکس VAL-25C4S
  8. هواکش با دمپر اتوماتیک مدل اتولوکس VAL-30C4S
  9. هواکش دمنده با دمپر برقی مدل هایلوکس VDI-10S2S
  10. هواکش دمنده با دمپر برقی مدل هایلوکس VDI-15S2S
  11. هواکش دمنده لوکس مدل VSL-25C4S
  12. هواکش دمنده لوکس مدل VSL-30C4S
  13. هواکش فلزی دمنده با پروانه فلزی VMA-10S3S
  14. هواکش فلزی دمنده با پروانه فلزی VMA-12S2S
  15. هواکش فلزی دمنده با پروانه فلزی VMA-15C2S
  16. هواکش فلزی دمنده با پروانه فلزی VMA-15S2S
  17. هواکش فلزی دمنده با پروانه فلزی VMA-20C2S
  18. هواکش فلزی دمنده با پروانه فلزی VMA-20C4S
  19. هواکش فلزی دمنده با پروانه فلزی VMA-25C2S
  20. هواکش فلزی دمنده با پروانه فلزی VMA-25C4S
  21. هواکش فلزی دمنده با پروانه فلزی VMA-30C4S

هواکش دستشویی یکی از تجهیزات ساده اما کاملاً تأثیرگذار در محیط خانگی و فضاهای ساختمانی است. قدرتمند بودن در کنار بی‌صدا بودن و طراحی در سایزی مناسب به ‌همراه استفاده از متریال مرغوب در ساخت هواکش از جمله الزاماتی است که باید در حین انتخاب و خرید این تجهیزات مد نظر داشته باشید. در این میان بهترین هواکش دستشویی کدام است؟ در این‌باره لازم است تا به چه نکات و ویژگی‌های فنی تا توجه کنیم؟
استفاده از هواکش دستشویی قوی در سرویس‌های بزرگ فضاهای ساختمانی مثلاً اداره‌جات الزامی است. اما عموماً در محیط‌های نسبتاً کوچک ساختمانی که رسیدن به فضایی آرام در اولویت قرار دارد، قطعاً به استفاده از هواکش دستشویی بی صدا نیاز داریم. در ادامه این مطلب همراه ما در گروه مس باران باشید تا با هم به نکات کلیدی برای انتخاب بهترین فن سرویس بهداشتی بپردازیم. همچنین برای خرید انواع هواکش دستشویی می‌توانید از خدمات فروش آنلاین مس باران استفاده کنید.

انواع هواکش خانگی چه هستند؟

در ابتدای راهنمای خرید فن سرویس بهداشتی لازم است تا انواع این تجهیزات را بشناسید. در کل انواع هواکش مناسب فضاهای ساختمانی را در سه گروه براساس نوع طراحی فن مکنده آنها دسته‌بندی می‌کنند:

1-  هواکش‌های پروانه‌ای:

این نوع از هواکش‌ها، متداول‌ترین نوع فن سرویس بهداشتی هستند که در ساختاری ساده با نصب یک عدد پروانه 3 و یا 6 پره بر روی موتور الکتریکی تکفاز کوچکی به‌ همراه قاب محافظ ساخته می‌شوند. جنس پروانه این هواکش‌ها هم از نوع فلزی و هم از نوع پلاستیکی است. معمولاً هواکش دستشویی قوی را با پروانه فلزی و هواکش دستشویی بی صدا را با پروانه پلاستیکی می‌سازند.

2- هواکش‌های پره محوری:

این نوع فن سرویس بهداشتی نیز ساختاری متشکل از پروانه و موتور الکتریکی دارد. با این تفاوت که قبل‌ از ورود هوا به فضای میان پروانه از یکسری پره جهت هدایت آن استفاده‌ شده است. برای همین به این نوع هواکش اصطلاحا پره محوری گفته می‌شود. تعداد پره‌های هدایت‌ کننده هوا نیز با توجه به ابعاد و همچنین نوع کاربرد هواکش متغیر است. از این نوع فن سرویس بهداشتی معمولاً در فضاهای بزرگ و با هدف مکش هوا در مکان‌ها با معماری پیچیده استفاده می‌کنند.

3- هواکش‌های لوله محوری:

در طراحی این نوع هواکش‌های ساختمانی به ‌جای استفاده از قاب در سمت خروجی آنها از یک ساختار لوله‌ای شکل استفاده شده ‌است. موتور به ‌همراه پروانه در داخل این محفظه کاملاً استوانه‌ای قرار دارند. الگوی طراحی این نوع هواکش برای مکش و هدایت هوا در جهات هدفمند است. از طرفی الگوی استوانه‌ای آنها باعث شده تا قدرت مکش هوای بالایی داشته باشند. عموم این مدل‌های لوله محوری مناسب نصب در فضاهای صنعتی هستند.

فاکتورهای اصلی برای انتخاب بهترین هواکش دستشویی

در تکمیل فضاها مانند سرویس بهداشتی و یا حمام و حتی آشپزخانه و… به نصب هواکش مناسب نیاز دارید. اما نکته کلیدی انتخاب بهترین آنها متناسب با نوع فضا، ابعاد فضا و کارایی آن است. فضای حاکم بر تمامی سرویس‌های بهداشتی و یا حمام منازل محیطی مرطوب است و قاعدتاً علاقه دارید تا از هواکش دستشویی بی صدا و البته کاملاً قدرتمند مانند انواع هواکش دمنده در چنین محیط‌هایی استفاده کنید. با در نظر گرفتن این مقدمه فاکتورهای کلیدی جهت انتخاب بهترین هواکش دستشویی به ‌قرار زیر هستند:

  •  جنس بدنه هواکش را بررسی کنید: انواع فن سرویس بهداشتی در سایزهای مختلف و با استفاده از بدنه‌های فلزی و پلاستیکی ساخته می‌شوند. جنس بدنه در کارایی، طول عمر و استحکام هواکش تأثیرگذار است؛ اما قاعدتاً لازم نیست تا در همه مکان‌ها از مدل‌های کاملاً محکم بدنه فلزی نصب کنید. معمولاً بدنه هواکش دستشویی قوی را به جهت استفاده از پره‌های بزرگ فلزی می‌سازند و برای ساخت هواکش دستشویی بی صدا از بدنه پلاستیکی استفاده می‌کنند.
  •  اندازه و ظرفیت هواکش را بررسی کنید: اندازه هواکش معیار کلیدی انتخاب بهترین آنها است. اندازه هواکش باید با حجم محیط همخوانی داشته باشد. از طرفی ظرفیت هواکش کاملاً وابسته به اندازه آن است و قاعدتاً نمی‌توانیم در سالن‌های بزرگ مانند سرویس بهداشتی یک اداره و یا مراکز عمومی از هواکش‌های کوچک استفاده کنیم. از طرفی علاقه نداریم تا از هواکش بزرگ و صدا بالا در محیط خانه نصب کنیم.

انواع هواکش دستشویی

  • شکل پروانه، تعداد پره‌ها و جنس آنها: در گام بعدی برای انتخاب بهترین هواکش دستشویی لازم است تا نوع پروانه کار شده در آن را بررسی کنید. عموماً از پروانه 3 و یا 6 پره در ساخت هواکش‌ها استفاده می‌کنند. پره‌های فلزی مناسب طراحی هواکش دستشویی قوی هستند که می‌توانند حجم قابل ‌توجه هوای محیط را مکیده و به سرعت کل فضا را تخلیه کنند. اما صدای تولید شده هواکش‌های پره فلزی زیاد است و اگر قصد شما خرید هواکش دستشویی بی صدا است، بهتر است مدل‌های قدرتمند در سایز مناسب پروانه پلاستیکی را تهیه کنید.
  • صدای هواکش چه مقدار است: به یکی از فاکتورهای کاملاً تأثیرگذار در انتخاب بهترین هواکش دستشویی رسیده‌ایم که با تداوم آرامش محیط ساختمان در ارتباط است. همه هواکش‌ها دارای موتور الکتریکی هستند و حین کار صدا تولید می‌کنند. اما صدای تولید شده برخی از آنها آن‌چنان کم است که اصطلاحاً هواکش دستشویی بی صدا هستند. توجه داشته باشید که هر اندازه فضای ساختمانی بزرگتر باشد باید از هواکش دستشویی قوی‌تری استفاده کنید که قاعدتاً انتخاب از میان مدل‌های کم‌صدا محدودتر می‌شود.
  • سرعت چرخش پروانه را بررسی کنید: هواکش‌ها در مدل‌های مختلف و با استفاده از موتورهای تکفاز در سرعت‌های گوناگون طراحی می‌شوند. اگر چه ابعاد هواکش مهمترین معیار ظرفیت هوادهی آن است؛ اما سرعت چرخش پروانه نیز معیار کلیدی دیگری است. برای مکان‌های خیلی مرطوب که به خروج سریع هوا و تهویه پیوسته در مدت ‌زمان کوتاه نیاز دارید، بهتر است که از فن سرویس بهداشتی سرعت بالا تهیه کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که افزایش سرعت پروانه در بالا رفتن صدای حین کار هواکش نقش دارد. هر چند برخی از برندها مانند انواع هواکش دمنده محصولات خود را کاملاً بهینه و کم‌صدا حتی در سرعت‌های بالا طراحی کرده‌اند.
  • آیا به دمپر نیاز دارید: دمپر تیغه‌های فلزی نصب ‌شده در دهانه هواکش است که معمولاً به شکل گریز از مرکز طراحی ‌شده تا با فعال شدن هواکش کاملاً باز شوند. البته هواکش‌های معمولی دارای دمپرهای دستی هستند. به ‌هر حال دمپر از تداوم جریان هوا در زمان‌هایی که هواکش خاموش است، جلوگیری می‌کند. اما آیا برای فضاهای ساختمانی خود به هواکش دمپردار نیاز دارید؟ قیمت هواکش دمپردار بالاتر از مدل‌های معمولی است؛ اما در شرایطی از قبیل نصب در مجاورت هوای آزاد از ورود هوای آلوده در زمان خاموشی فن جلوگیری می‌کند.
  • مصرف انرژی هواکش چه مقدار است: هواکش‌ها برای کار در مدت زمان طولانی طراحی شده‌اند و یک هواکش ساختمانی ممکن است در تمام ساعات شبانه‌روز روشن باشد. این تجهیز دارای موتور الکتریکی هر چند کوچکی است که انرژی آن در مدت زمان طولانی قطعاً قابل ‌توجه است. لذا توصیه می‌کنیم که حتماً در انتخاب بهترین هواکش دستشویی به فاکتور تعیین ‌کننده برچسب انرژی آن توجه کنید. مصرف انرژی برخی از محصولات بازار مانند انواع هواکش دمنده در سطح مناسبی قرار دارند که با اندک جستجو به راحتی آنها را تهیه خواهید کرد.

بهترین فن دستشویی

  • قیمت هواکش دستشویی: آخرین فاکتور می‌تواند مهمترین آن باشد. چرا که قرار است تا در این بحث نهایی به سراغ قیمت هواکش دستشویی برویم. قیمت انواع هواکش به فاکتورهای کلیدی از قبیل ابعاد، ظرفیت، نوع موتور و… بستگی دارد. در این میان قیمت برخی از محصولات مانند انواع هواکش دمنده به نسبت از کارایی و کیفیت ساخت آنها مقرون به صرفه است.

بهترین انواع هواکش های دستشویی

جمع بندی

بدون تردید برای برخی از فضاهای ساختمانی مانند سرویس بهداشتی و یا حمام و حتی آشپزخانه و البته بسیاری از فضاهای اداری، فروشگاهی و یا صنعتی باید هواکشی مناسب را تهیه کنید. اما در پایان این مقاله حالا می‌دانید که حین ارزیابی یک هواکش دستشویی قوی و یا هواکش دستشویی بی صدا لازم است که به چه فاکتورهایی توجه کنید. برندهای تولید کننده هواکش متنوع هستند و خوشبختانه برندهای ایرانی مانند انواع هواکش دمنده توانسته اند تا محصولاتی کاملا کارامد و خوش قیمت را تولید نمایند. برای خرید بهترین هواکش ها مانند انواع هواکش دمنده و دیگر برندهای مطرح ایرانی می‌توانید از خدمات فروش آنلاین مس باران استفاده کنید.

 

 

 

 

شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

آدرس اینستاگرام : mesbaranariya 

ورود

حساب کاربری ندارید؟