مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

۱۰ فایده سیستم تهویه هوا

در ساختمان‌ها به بهره‌مندی از سیستم‌های سرمایش نیاز داریم، اما تفکر ایجاد چنین سیستم‌هایی در بهره‌مندی هر چه مفید و ساده در محیط ساختمان متفاوت است. مثلاً هستند کسانی که هنوز در بند روش‌های کلاسیک خنک‌سازی محیط ساختمان از ابزارهای قدیمی و ناکارآمد استفاده می‌کنند.

ایده نصب اسپلیت نیز در این سال‌های اخیر توسعه پیدا کرده ‌است. ولی بهره‌مندی از سیستم تهویه هوای مرکزی خصوصاً در ساختمان‌های آپارتمانی روش جذاب، کارآمد و کم‌هزینه و در عین‌ حال مؤثر و تأثیرگذار است. مزایای سیستم تهویه هوا مرکزی در مقایسه با تجهیزات ساده سرمایشی که فقط مکانی محدود را تحت تأثیر دارند، قابل‌ توجه است.

در این مقاله از گروه مس باران به ۱۰ فایده بهره‌مندی از سیستم تهویه هوای مرکزی در ساختمان‌های بزرگ آپارتمانی و حتی ساختمان‌های کوچک و ویلاها تا محیط‌های اداری و فضاهای خدماتی و فروشگاهی می‌پردازیم.


پیشنهاد ویژه مس باران: خرید هواکش خانگی


1-بهره‌مندی از چرخه مؤثر هوا

شاید کارکرد یک اسپلیت ساده در فضای محدود یک اتاق مفید باشد و بتوان از ظرفیت محدود آن برای گردش مناسب هوا استفاده کرد، اما قطعاً ظرفیت تجهیزات و سیستم‌های انفرادی در فضاهای بزرگ ساختمانی محدود است. برای بهره‌مندی مؤثر از چرخه هوا، سیستم‌های مدرن تهویه ابداع شده‌اند و دائماً در حال توسعه هستند. با کاربرد سیستم تهویه هوای مرکزی و جانمایی چندین فن کویل در نقاط مختلف و کانال‌کشی های مناسب به ‌خوبی می‌توانیم از چرخه مؤثر هوا در هر فضای بزرگ و کوچک ساختمانی، سالن‌ها، محیط‌های اداری و خدماتی و… بهره‌مند شویم.

2-کاهش آلودگی صوتی

سیستم تهویه هوا جایی در خارج از محیط ساختمان مثلاً در سقف بنا نصب شده و قابلیت توزیع و چرخش هوا از طریق کانال‌ها انجام می‌شود. به ‌این ‌ترتیب توانسته‌ایم تا بخش موتوری تولید جریان هوا را از مجاورت فضاهای اصلی ساختمان دور کرده و در مکانی مناسب مستقر سازیم. لذا عملاً در محیط ساختمان تحت تأثیر تولید صدای تجهیزات سرمایشی و هواسازها نیستیم.

این ویژگی از مهمترین مزیت سیستم تهویه هوای مرکزی است و نقش آن در فضاهای ساختمانی مسکونی، تجاری و یا اداری کاملاً مورد توجه قرار می‌گیرد.

3-کاربرد آسان چرخش هوا در ساختمان

کار با سیستم‌های تهویه هوای مرکزی ساده است. این سیستم‌ها مستقل از فضاهای مختلف ساختمانی با هدف پوشش سراسری تمامی فضاها نصب شده‌اند، اما کنترل عملکرد در هر فضا مستقل از فضاهای دیگر انجام می‌شود.

با بهره‌مندی مناسب از سیستم تهویه هوا خیلی ساده و مؤثرتر از دیگر تجهیزات سرمایشی و گردش هوای ساختمانی می‌توانیم دمای موجود در ساختمان را کنترل کرده و مدیریت چرخه هوا در تمامی فضاهای ساختمانی را در دست بگیریم. این نکته در ساختمان‌های بزرگ با فضاهای متنوع و تودرتو اهمیت بالایی دارد.

4-زیبایی محیط داخلی ساختمان

سیستم‌های تهویه مطبوع در محیط خارج از فضای داخل ساختمان نصب می‌شوند و فقط دریچه توزیع هوای سیستم از طریق کانال در محیط داخلی ساختمان حضور دارد.

این سیستم‌ها کمترین تأثیری در نمای داخلی ساختمان دارند و عملاً برای هر چه زیباتر شدن محیط داخلی مناسب هستند. از طرفی کمترین فضا از محیط داخلی ساختمان را اشغال می‌کنند و دریچه‌های توزیع هوای این سیستم‌ها تأثیری در نماسازی و دکوراسیون کلی فضای ساختمانی ندارد.

پیشنهاد ویژه: خرید پمپ وکیوم کولر گازی

5-مدیریت انرژی با هدف کاهش هزینه برق

بهینه شدن مصرف انرژی بزرگترین مزیت سیستم تهویه هوا است. راندمان کار این سیستم‌ها برای گردش هوا و تهویه مطبوع تا خنک‌سازی محیط بسیار بیشتر از تجهیزات قدیمی و حتی اسپلیت‌های نسل نوین است.

از آنجا که یک سیستم مرکزی تهویه هوا برای تمامی فضاهای ساختمانی و حتی تمامی واحدهای بناهای آپارتمانی و تجاری و یا خدماتی نصب شده‌ است، لذا مدیریت انرژی و مصرف برق شرایط بهینه‌تری دارد.

توجه کنید که همواره مصرف انرژی یک سیستم مرکزی برای کارکرد همگانی کمتر از مصرف انرژی سیستم‌های جداگانه در مکان‌های مختلف و متفاوت است. اساس طراحی سیستم تهویه هوا نیز توزیع و گردش هوا برای فضاهای متنوع ساختمان با نصب یک سیستم مرکزی است.

 

 

6-نگهداری آسان و کم‌ هزینه

قطعاً هزینه تعمیرات و تأمین قطعات سیستم تهویه هوای مرکزی از هزینه نگهداری یک تجهیز منفرد مانند اسپلیت‌های ساختمانی بیشتر است. اما روی صحبت ما بهره‌مندی از این سیستم‌ها در فضاهای عمومی و پوشش نیازهای همگانی و یا توزیع هوا در بخش‌های مختلف از یک ساختمان بزرگ و یا یک آپارتمان با تعداد واحدهای زیاد است.

در این ‌صورت به ‌جای بهره‌مندی از چندین دستگاه منفرد با ظرفیت کار محدود از یک سیستم مشترک استفاده می‌کنیم که قطعاً مقدار خرابی کمتر و هزینه‌های تعمیر و نگهداری از آن در کل به نسبت از تعداد زیاد تجهیزات منفرد سرمایشی و هواسازهای ساده ساختمانی کمتر است.

7-امکان بهره‌مندی از هوای پاکیزه

سیستم‌های سرمایش ساختمانی با عملکرد منفرد چه از نوع کلاسیک مانند کولرهای آبی و یا اسپلیت‌های مدرن هیچ‌کدام توانایی کافی فیلتر هوا و توزیع هوای پاکیزه را ندارند.

کولرها عملاً هوای آلوده محیط بیرون ساختمان را به فضای داخل می‌کشانند و اسپلیت‌ها نیز جز یک سیکل گردش هوا در فضایی بسته کار خاصی انجام نمی‌دهند. اما در بهره‌مندی از سیستم تهویه هوای مرکزی امکان نصب شبکه‌های فیلتراسیون با درجات مختلف وجود دارد که در تولید و توزیع هوای پاکیزه بسیار توانمند هستند.

تا جاییکه از این سیستم‌ها برای تولید هوای هایژنیک فضاهای درمانی و بیمارستانی البته با نصب فیلترهای خاص استفاده می‌شود. به ‌این ‌ترتیب وقتی سیستم تهویه هوا در ساختمانی مشغول فعالیت است، همواره هوای کهنه و قدیمی در حال خارج شدن و هوای تازه در حال وارد شدن به محیط ساختمان است.

8-تاثیر در سلامتی افراد

بهبود هوای موجود در ساختمان تحت تأثیر کارکرد سیستم تهویه هوا در سلامتی افراد نیز تأثیرگذار است. افراد در ساختمان‌ها که مجهز به سیستم تهویه هوای مرکزی هستند، نسبت ‌به مشکلات مانند سردرد، آلرژی، آسم، سینوزیت و… کمتر آسیب می‌بیند و این ‌همه به دلیل بهره‌مندی مفید از هوای پاکیزه و فیلتر شده در فضای ساختمان است.

9-کاهش مؤثر دما در مدت زمانی کوتاه

سیستم‌های تهویه هوا در توزیع یکدست هوای خنک از دیگر سیستم‌های ساده ساختمانی موفق‌تر هستند. سیستم‌های خنک ‌کننده انفرادی مانند کولر گازی یا کولر آبی در بهترین حالت موج هوای سرد و متمرکزی را توزیع می‌کنند که باعث عدم تعادل دمایی در کل ساختمان می‌شود.

در عین ‌حال برای مدیریت گرمای ناگهانی ساختمان مثلاً حضور تعداد زیاد افراد در یک مکان و افزایش دما ناتوان هستند. این در حالی است که سیستم تهویه هوا می‌تواند گردش مؤثر جریان هوای خنک را یکدست و کافی در تمامی فضاهای ساختمان توزیع نماید و به ‌راحتی هر موج گرمای ایجاد شده در ساختمان را مدیریت کند.

10-مدیریت بهتر گردش هوا در تمامی فضاهای ساختمانی

وقتی از یک کولر آبی در ساختمانی استفاده می‌کنید، نهایت قابلیت شما برای مدیریت گردش هوا، مسدود کردن دریچه‌های مکانیکی این سیستم‌های قدیمی است.

عملاً با بهره‌مندی از وسایل سرمایشی انفرادی نمی‌توانید برای خنک‌سازی و یا گردش هوا در فضاهای متنوع و یا بخش‌های متفاوت از یک فضای بزرگ مدیریت کنید.

فایده سیستم تهویه هوا، قابلیت بهره‌مندی اختصاصی از گردش هوا در فضاهای مختلف ساختمان و حتی بخش‌های مختلف از یک فضای بزرگ ساختمانی است. یک سالن بزرگ ورزشی و یا مجتمع بزرگ خدماتی و تجاری را تجسم کنید که در این مکان‌ها با محیط‌هایی بزرگ که عموماً سقف‌هایی بلند دارند، روبرو هستیم.

قاعدتاً نمی‌توانیم با سیستم‌های ساده سردساز ساختمانی در چنین مکان‌هایی گردش هوای مؤثری ایجاد کنیم. اما با کاربرد سیستم تهویه هوا به ‌راحتی می‌توانیم در بزرگترین فضاهای ساختمانی گردش مناسبی از هوای خنک و مدیریت شده داشته باشیم.

 

پیشنهاد مس باران: خرید عایق لوله مسی

جمع‌بندی

کاربرد تهویه هوا در هر فضای ساختمانی چه خانه‌های آپارتمانی یا ساختمان‌های بزرگ شهری و صنعتی و حتی مراکز بزرگ اداری و خدماتی امکان ‌پذیر است.

مزیت سیستم تهویه هوا در بهره‌مندی از همین قدرت انعطاف ‌پذیری است که به ‌خوبی در کوچکترین فضاها تا بزرگترین مکان‌ها تأثیر مطلوبی دارند.

البته زمانی از فایده سیستم تهویه هوا بهره‌مند هستید که از آنها با ظرفیت کافی و طراحی مناسب کانال‌های توزیع هوا با پیش‌ بینی دقیق نیاز ساختمان استفاده کرده باشید.

شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

آدرس اینستاگرام : mesbaranariya 

ورود

حساب کاربری ندارید؟