مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

چگونه سرعت هواکش را کم کنیم؟

چطور سرعت هواکش را کم کنیم؟

چگونه سرعت هواکش را کم کنیم؟ پرسشی که شاید برای شما هم پیش بیاید؛ برای کنترل دور فن هواکش ها و فن ها روش های مختلفی وجود دارد که در زیر به چند تا از این روش ها اشاره می کنیم. معمولا فن ها به دو صورت تک فاز و سه فاز تولید می شوند که برای کنترل دور هر کدام از ان ها روش های مختلفی وجود دارد.

برای کنترل سرعت هواکش تک فاز:

در این قسمت به چند روس کم کردن سرعت هواکش تک فاز اشاره می کنیم تا شما بتوانید مناسب ترین روش را برای خود انتخاب کنید.

استفاده از دیمرفن

با استفاده از این روش ولتاژ موثر ورودی به فن را تغییر داده و بدین صورت سرعت فن کم یا زیاد می شود. البته از این روش بیشتر برای تغییر نور لامپ ها یا میزان حرارت هیتر ها استفاده می شود. مزیت آن سادگی مدار آن ها و قیمت به صرفه آن ها می باشد. اما به دلیل تلفات حرارتی و تغییر ولتاژ در سیم پیچ باعث کاهش عمر سیم پیچ موتور شده و زیاد پیشنهاد نمی شود. دیمر بوسیله دیاک می تواند کنترل دور فن را تغییر دهد.

استفاده از دیمرفن

 


پیشنهاد ویژه: خرید هواکش دمنده با بهترین قیمت


استفاده از PWM

از این روش هم با توجه به محدودیت هایی که در فن های با توان بالا دارد زیاد استفاده نمی شود. این روش با استفاده از ماژول های کنترل دور فن را کم و زیاد می کنند. از مزایای آن ولتاژ ورودی فن بدون اعوجاج و نویز می باشد. از معایب آن همانطور که اشاره شد، عدم استفاده در توان های بالا، خصوصا 600 وات به بالا می باشد. بنابراین این روش زیاد استفاده صنعتی و کاربردی ندارد.

استفاده از PWM برای کنترل سرعت هواکش

تغییر دور فن با استفاده از مدار اینورتر:

استفاده از این روش بسیار کاربردی تر و پرمصرف تر از روش های اشاره شده قبلی می باشد. این وسیله در ورودی جریان AC قرار گرفته و در خروجی جریان AC با ولتاژ و فرکانس مختلف را دارا می باشد. با استفاده از این محصول می توان تمامی خواص موتور مانند سرعت، جهت و گشتاور را کنترل نمود. استفاده زیاد و نیاز بالای اینورترها در صنعت باعث شده تولید این محصول زیاد شده و بنابراین قیمت آن نیز کاهش یابد.

 


پیشنهاد ویژه: خرید هواکش خانگی


 

بهترین روش کنترل سرعت هواکش کدام است؟

امروزه مرسوم ترین روش کنترل دورفن، استفاده از بردها و دستگاه های اینورتر می باشد. با استفاده از این محصول شما می توانید به میزانی که نیاز دارید دور فن یا هواکش خود را تغییر داده و در مصرف انرژی نیز تا حد زیادی صرفه جویی کنید. اینورترها در انواع تک فاز و سه فاز در بازار موجود است. قابلیت نصب بر روی انواع فن ها و سانترفیوژ های تکفاز و سه فاز را دارا می باشند.
البته اینورترهای تک فاز معمولا به صورت سفارشی ساخته شده، اما اینورترهای سه فاز به وفور در بازار موجود می باشند. البته برخی از مدل هایی هم در بازار موجود بوده که قابلیت نصب موتور تک فاز و سه فاز را دارا می باشند.

 


پیشنهاد ویژه: خرید هواکش صنعتی 


شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

آدرس اینستاگرام : mesbaranariya 

ورود

حساب کاربری ندارید؟