مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

طریقه نصب هواکش چگونه است؟

راهنمای نصب هواکش خانگی و صنعتی

در این مطلب نحوه نصب هواکش‌ خانگی و لوله هود را به شما آموزش می دهیم. در اغلب ساختمان‌های نوساز معمولا بعد از نصب هود، تکنسین مربوطه لوله خرطومی آن را نصب نمی‌کند. شما بعد از اینکه به منزل جدید وارد می‌شوید مجبور هستید خودتان این کار را انجام دهید. در واقع نصب هواکش کار ساده‌ای است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

نصب هواکش به چه صورت است؟

اغلب هودهای خانگی دارای خروجی لوله به قطر 10 سانت یا 12 سانت می‌باشند. اولین کار برای نصب هواکش این است که دهانه خروجی هود را اندازه گیری نمایید. پس از اینکه از قطر خروجی هود مطلع شدید، باید دهانه دریچه تعبیه شده در دیوار را هم اندازه بگیرید که معمولا قطر آن‌ها 10 سانت می‌باشد.

تذکر: مراقب باشید اگر در ساختمان شما دریچه اختصاصی جهت هود تعبیه نشده است، به هیچ وجه از دریچه دودکش پکیج یا آبگرمکن به صورت اشتراکی استفاده نکنید زیرا این کار باعث پس زدن دود از طریق هود به داخل منزل شده و بسیار خطرناک است.

پس از اندازه گیری قطر دریچه دیوار، باید فاصله بین دریچه دیوار و دهانه خروجی هود را به صورت تقریبی اندازه بگیرید. مراقب باشید که به اندازه گرفته شده میزانی بابت خم‌ها اضافه کنید. حالا باید اقدام به خرید لوله هود کنید.


پیشنهاد ویژه مس باران: خرید هواکش با بهترین قیمت


انواع لوله خرطومی هود کدامند؟

چند نمونه لوله یا خرطومی وجود دارد، یک نوع معمولی و مرسوم آن لوله‌های خرطومی پلاستیکی است که تقریبا از جنس همان سفره‌های قدیمی ولی بسیار نازکتر می‌باشند که معمولا بیشتر از یک یا دو سال برای شما کار نمی‌کند. توصیه می‌شود از این نوع خرطومی‌ها تهیه نکنید اما اگر شما موقتا می‌خواهید برای مدتی کوتاه کار را راه بیندازید اشکالی ندارد.

انواع لوله خرطومی هود کدامند؟

نوع دیگری از خرطومی که می‌توانید جهت هود استفاده کنید خرطومی آلومینیوم می‌باشد. این نوع خرطومی‌ها همان لوله‌های مرسوم است که جهت بخاری هم استفاده می‌شود که در ضخامت‌های مختلف در بازار موجود می‌باشد. البته این نوع از لوله‌های هود گران تر از لوله‌های فویل آلومینیوم بوده و زیاد مقرون به صرفه نیست. ضمن اینکه کار کردن با آن‌ها با توجه به خشکی آن زیاد راحت نیست.


پیشنهاد ویژه: خرید فن سانتریفیوژ


طریقه نصب لوله خرطومی هود

پس از تهیه خرطومی می‌توانید به راحتی لوله را به سر هود خود نصب کنید و کمی آن را به آرامی به پایین تبدیل موجود بر روی هود کشیده تا در جای خود محکم شود. برای نصب خرطومی هود نیاز یه بست خاصی نیست و با توجه به اینکه فشار هوای هودهای خانگی زیاد نیست اگر خرطومی به خوبی در جای خود محکم شود دیگر بیرون نمی آید.

جهت نصب خرطومی به دریچه روی دیوار، در صورتی که قطر خرطومی با قطر دریچه یکی باشد حتما می‌بایست از یک مغزی گالوانیزه چرخ شده استفاده کنید. اگر قطر خرطومی بزرگتر از 10 سانت باشد می‌بایست یک تبدیل گالوانیزه چرخ شده 12 سانت به 10 سانت تهیه کنید تا به راحتی لوله را جایگذاری کنید.

انواع لوله خرطومی هود کدامند؟

هواکش‌ها انواع مختلفی دارند. عموما به دو دسته کلی خانگی و صنعتی تقسیم می‌شوند. نصب هواکش‌های خانگی ساده‌تر بوده و اگر کمی به کارهای فنی علاقه داشته باشید می‌توانید آن را نصب کنید. اما هواکش‌های صنعتی با توجه به ابعاد و سنگینی آن‌ها نیاز به تکنسین جهت نصب آن‌ها می‌باشد. جهت نصب هواکش‌های خانگی، که معمولا جای آن‌ها از قبل در سقف یا پنجره تعبیه شده است، نیاز به ابزار پیچیده ای ندارید. اگر سقف شما از کناف می‌باشد حتما باید از پیچ مخصوص سازه کناف استفاده کنید.

ابتدا خرطومی متصل شده به لوله پولیکا در سقف را به هواکش متصل می‌کنید. پس از آن سیم‌های برق هواکش را به سیم‌هایی که از قبل در ساختمان جهت این کار کشیده شده متصل می‌کنید. سپس شاسی هواکش را بوسیله پیچ‌های کنافی به سقف محکم می‌کنید. سیم‌های اضافه را به داخل سقف کاذب هدایت می‌کنید. در انتها روکش نهایی هواکش را روی آن نصب می‌کنید.

پیشنهاد مس باران: خرید عایق لوله کولر گازی

آخرین سخن درباره نصب هواکش

اگر هواکش را می‌خواهید روی شیشه نصب کنید، حتما باید جای آن را توسط شیشه بر، برش دهید. هواکش را در سوراخ تعبیه شده روی شیشه بوسیله چسب آکواریوم محکم کنید. سپس سیم‌های برق را متصل کنید.

شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

آدرس اینستاگرام : mesbaranariya 

ورود

حساب کاربری ندارید؟