مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

نصب پایه کولر گازی

نصب پایه کولر گازی

امروزه به دلیل گرمای بی سابقه هوا در سال های اخیر و گرم شدن کره زمین به دلیل تغییرات اقلیمی، استفاده از کولرهای گازی بسیار گسترش یافته است. خصوصا در مناطقی که مشکلاتی همچون کم آبی نیز به چشم می خورد. استفاده از کولرهای آبی نه تنها پاسخگوی نیاز تهویه مطبوع نیست بلکه زیان های زیادی هم به شکل کم آبی وارد می کند.

بنابراین سرمایه گذاری بر تولید برق و استفاده از کولرهای گازی بسیار معقولانه تر است. اما در این میان استفاده از کولرهای گازی بسیار معقولانه تر است. در میان انواع کولرهای گازی، کولرهای گازی دو تیکه یا همان اسپلیت ها، رواج بیشتری دارند.

نصب کولر گازی

جهت نصب این کولرها حتما می بایست از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید. یونیت های داخلی که از نوع دیواری هستند بر روی دیوار به کمک پیچ رول پلاک یا اگر دیوار کنافی باشد با پیچ گناف بسته می شود. یونیت های خارجی ممکن است در چند حالت نصب شوند.

استفاده از پایه کولر گازی جهت نصب کولر گازی

ممکن است لوله های مسی در بالکن تعبیه شده باشد. شما ناچا هستید یونیت ها را در دیوار بالکن جانمایی کنید. اگر بالکن شما فضای کافی داشته باشد و تعداد یونیت های خارجی 2 الی 3 عددی باشد بهتر است دستگاه با ظرفیت کمتر مثلا 9000 یا 12000 را روی زمین قرار دهید. سپس دیگر دستگاه ها با ظرفیت بالاتر یا ظرفیت مشابه را بوسیله پایه دیواری روی دیوار نصب کنید. البته دستگاهی که روی زمین قرار می گیرد حتما باید بوسیله پایه زمینی کولر گازی روی زمین قرار گرفته و حداقل 10 سانتی متر از زمین فاصله بگیرد.

آشنایی با پایه کولر گازی

این پایه ها که قیمت چندانی هم ندارند به وفور در انواع مختلف در بازار موجود می باشد. پایه کولر گازی بسیار راحت نصب می شود. شما می توانید ارتفاع دستگاه را تا حدود 5 سانتی متر با این پایه ها بالا و پایین کنید.

پایه های مناسب برای کولر گازی

این پایه ها از نوع پایه تنظیمی، پایه ساده، پایه کله قندی، پایه لاستیکی کولرگازی و … ساخته و در بازار موجود می باشند. توصیه می شود به هیچ وجه از آجر یا سنگ یا موزائیک و امثال آن جهت قرارگیری در زیر کولرگازی خود استفاده نکنید. زیرا یونیت خارجی کولرگازی شما باید در جای خودش محکم باشد و جابجا نشود. اگر از این مصالح جهت زیر کولر استفاده کنید احتمال جابجایی زیاد است. ضمن اینکه فضای زیبایی هم به بالکن شما نمی دهد.

استفاده از چهارپایه بجای نصب پایه کولر گازی

در حالت بعد شما می توانید از یک چهارپایه فلزی که با نبشی و بوسیله جوشکار ساخته می شود جهت نصب یونیت خارجی خود استفاده کنید. این هم حالت استانداردی است به شرطی که پایه فلزی در جای خودش محکم باشد و لق نخورد. حسن این کار به این است که شما می توانید با هر ارتفاعی که مناسب کار شما است به جوشکار سفارش دهید تا پایه مورد نظر را برای شما بسازد. اما قطعا هزینه این نوع پایه بسیار بیشتر از پایه های آماده موجود در بازار است.

پایه کولر گازی مناسب پشت بام

ضمنا توضیحاتی که در مورد پایه زمینی کولرگازی داده شد جهت نصب بر روی پشت بام هم صدق می کند. ممکن است لوله های اسپلیت شما در پشت بام تعبیه شده باشد. شما می توانید از پایه های زمینی جهت نصب استفاده کنید. ضمن اینکه توصیه می شود هنگامی که یونیت خارجی شما در پشت بام نصب می شود یک سایه بان هم برای آن تعبیه کنید و شک نکنید که این کار قطعا در مصرف انرژی دستگاه شما و عمر دستگاه تاثیر گذار است.

نصب پایه کولر گازی در بالکن

یک دستگاه بر روی کف بالکن بوسیله پایه زمینی و یا پایه جوشکاری شده و نصب می کنیم. حالتی را فرض می کنیم که سه عدد یونیت خارجی باید در بالکن شما نصب شود.

دو دستگاه دیگر را می توانید در بالای سر دستگاهی که روی زمین قرار گرفته بوسیله پایه دیواری نصب کنید. در این حالت هم زیبایی بهتری به تراس خود می دهید. همچنین گردش هوای دستگاه ها با یکدیگر تداخلی نداشته و به خوبی کار خودش را انجام می دهد.

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است اینکه همیشه دستگاه باید در حالتی نصب شود که هوای تازه در جریان باشد. یعنی هوا به آسانی از پشت دستگاه وارد شود و بوسیله فن یونیت خارجی گرمای دستگاه را دفع کرده و خارج شود.

بنابراین حداقل 70 سانتی متر تا یک متر می بایست جلو دستگاه خالی باشد. حتما تراس به هوای آزاد دسترسی مناسب داشته باشد. در صورتی که هوای تازه به دستگاه نرسد و گرمای دفع شده بوسیله دستگاه از تراس یا بالکن شما خارج نشود شک نکنید که بزودی اسپلیت شما دچار خرابی می شود.

نصب پایه کولر گازی بر روی دیوار

جهت نصب اسپلیت بر روی دیوار شما می توانید از پایه های دیواری پیش ساخته موجود در بازار استفاده کنید. در اندازه های 45 سانتی، 50 سانتی، 55 سانتی و 60 سانتی با توجه به ظرفیت یونیت خارجی شما در بازار موجود می باشد. در هنگام خریداری این پایه ها به چند نکته توجه کنید.

نصب پایه کولر گازی بر روی دیوار

رول بولت موجود در پایه ها از جنس مرغوبی باشد. به هیچ وجه از پایه های ارزان قیمت استفاده نکنید. زیرا پایه های ارزان قیمت از متریال خوبی استفاده نمی کنند و شما در آینده دچار مشکل می شوید. جنس مرغوب رول بولت ها باعث می شود که در آینده در اثر تکان های ساختمان پایه های نصب شده بر روی دیوار شل نشده و محکم سر جای خودش بماند.

همچنین دقت کنید که پایه مورد نظر با رنگ کوره ای و به اصطلاح چکشی ساخته شده باشد تا در رنگ آن به مروز زمان اصطلاحا ورقه نکند و دچار پوسیدگی نشود. اما شما می توانید بوسیله سازه های جوشکاری شده نیز پایه دیواری مناسبی نیز برای یونیت خارجی خود بسازید که البته این حالت نیز گران تر از استفاده از پایه های دیواری می شود.

پیشنهاد مس باران: خرید عایق لوله کولر گازی

شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

آدرس اینستاگرام : mesbaranariya 

ورود

حساب کاربری ندارید؟