مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

چرا لوله مسی پشت یخچال یخ می زند؟

چرا لوله مسی پشت یخچال یخ میزند

شاید این سوال برای خیلی‌ها پیش می‌آید که چرا محفظه داخل یخچال(اوپراتور) یخ می زند و یا اینکه چرا لوله مسی پشت یخچال یخ می زند؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید توضیحاتی در مورد علت یخ زدن اوپراتور یخچال یا همان برفک زدن ارائه داد.

یخ زدن لوله یا کویل یخچال

در سطح اپراتوری که در دمای انجماد و زیر صفر درجه سانتیگراد خنک می‌کند، همیشه مقداری برفک جمع می‌گردد. علت تشکیل برفک یا یخ زدن لوله مسی پشت یخچال این است که هوای اطراف اپراتور به علت سرد بودن سطح لوله یا کویل، به دمای شبنم رسیده و روی آن قطرات کوچکی از رطوبت به صورت شبنم تشکیل می‌گردد. این قطرات در دمای پایین‌تر از صفر درجه یخ زده و به صورت برفک در می‌آیند و به علت تجمع رطوبت، ضخامت آن‌ها مرتبا زیاد شده و به یخ تبدیل می‌شوند که در نتیجه مثل یک عایق بر روی سطح لوله و یا کویل مانع تبادل حرارتی می‌گردد. در چنین شرایطی اصطلاحا می‌گویند لوله مسی دچار یخ زدگی شده است.

یخ زدن لوله یا کویل یخچال

محاسبه اثر عایق بودن برفک در روی کویل اوپراتور مشکل است و می‌توان گفت یخ خالص به اندازه 20 درصد چوب پنبه تاثیر عایق بودن در جریان گرما را دارد. باید در نظر داشت که بین مولکول‌های برفک در روی کویل، مقداری هوا وجود دارد که درجه عایق بودن آن را بیشتر می‌کند. لذا برفکی که یخی است و حباب‌های هوا در آن وجود دارد برابر 50 درصد خاصیت عایقی چوب پنبه را در برابر عبور گرما بوجود می‌آورد. بنابراین یک سانتیمتر ضخامت برفک در روی کویل اوپراتور برابر 0.5 سانتیمتر چوب پنبه است.

برفک در چند درجه زیر صفر به حالت یخ منجمد در می‌آید و به کندی ضخامت آن زیاد می‌شود و ذوب کردن آن نیز مشکل است. در دماهای سردتر بیشتر به حالت برف تشکیل می‌شود و با کم شدن بیشتر دما سبکتر و پوچ‌تر می‌شود. در نتیجه ضخامت آن سریعتر افزایش پیدا می‌کند و ضمنا زودتر هم ذوب می‌شود. زیرا حالت سخت بودن و یخ بودن خود را از دست می‌دهد.

پیشنهاد ویژه: خرید گاز فریون

چرا لوله مسی پشت یخچال یخ می زند؟

اما علت علت یخ زدن پشت یخچال , اینکه چرا لوله مسی پشت یخچال یخ می زند این است که این لوله در واقع همان ادامه ورودی اپراتور می‌باشد که به علت یخ زدگی اپراتور، در ادامه این لوله یخ می زند. اما گاهی اوقات هم علت یخ زدگی لوله پشت یخچال می‌تواند از کمبود گاز یا زیادی گاز باشد. اگر سرمای یخچال شما کم باشد و لوله پشت یخچال هم یخ می‌زند باید ابتدا یخچال را از برق جدا کرده تا یخ‌ها آب شود. پس از آن دوباره یخچال را به برق متصل کنید و حدودا 24 ساعت صبر کنید. اگر لوله پشت یخچال دوباره یخ زد و سرمای یخچال به اندازه کافی نبود بهتر است از یک سرویسکار کمک بگیرید تا علت یخ زدن لوله پشت یخچال را بررسی کند.

پیشنهاد ویژه: قیمت عایق لوله مسی کولر گازی

شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

3 نظر در “چرا لوله مسی پشت یخچال یخ می زند؟

  1. مهتاب گفت:

    علت یخ زدن لوله پشت یخچال رو خیلی خوب توضیح دادید. من مدتها بود علت یخ زدن لوله مسی پشت یخچال فریزر رو متوجه نمیشدم.

  2. سحر محمدی گفت:

    یخ زدن لوله پشت یخچال واقعا خیلی بده. من حسابی اعصابم سر این موضوع بهم ریخته

  3. محمدی گفت:

    عالی دلیل یخ زدن لوله پشت یخچال رو توضیح دادید. ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

آدرس اینستاگرام : mesbaranariya 

ورود

حساب کاربری ندارید؟