مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

پلاگ فن چیست؟

پلاگ فن

اگر به دنبال خرید یک فن مناسب برای مکان‌های مختلف تجاری و صنعتی هستید که بازدهی بالایی نیز داشته باشد، باید به سراغ پلاگ فن بیایید. این نوع فن در تمامی مواردی که هدف مکش یا جابه‌جایی هوا و پخش‌شدن گرما باشد، به کار می‌رود. اما به طور دقیق پلاگ فن چیست، مزیت‌های استفاده از  آن شامل چه مواردی است و به طور دقیق در چه حوزه‌هایی کاربرد دارد؟ در ادامه مقاله، جواب تمامی این سوالات را به شما می‌دهیم تا به طور کامل با این نوع از فن آشنا شوید و ابهام یا سوالی در موردش نداشته باشید.

به چه چیزی پلاگ فن گفته می‌شود و مشخصات آن چیست؟

این نوع فن‌ها از نظر عملکردی مانند انواع سانتریفیوژ هستند و براساس نیروی گریز از مرکز عمل تهویه را به انجام می‌رسانند. پلاگ فن بدون هوزینگ یا باکس هستند و دارای سایزهای بین 1000 تا 100000 متر مکعب بر ساعت هستند. این نوع فن‌ها را می‌تواند در باکس‌هایی از آلومینیوم، آهن گالوانیزه یا در مواردی استیل قرار  داد تا سروصدا نداشته باشند.

طراحی پلاگ فن براساس فاکتورهای محیطی مانند دمای محیط و میزان تهویه موردنیاز در محیط کار انجام می‌شود تا بازدهی و کارایی مناسب برای آن بخش را داشته باشد. موتور پلاگ فن‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم نصب می‌شود که شما می‌توانید طبق نیاز خودتان یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید.

پلاگ فن شامل چه اجزایی است؟

طراحی پلاگ فن‌ها شباهت زیادی به نوع اگزاست یوتیلتی دارد و تنها تفاوت آن‌ها در قرارگرفتن در باکس به جای حلزونی است. ظرفیت این دو نوع فن نیز با یکدیگر کاملا برابر و یکی می‌باشد. در ادامه به صورت تیتروار، اجزای مهم موجود در پلاگ فن را به شما معرفی می‌کنیم.

  • پروانه
  • تیغه‌ها
  • تسمه انتقال قدرت
  • پانل یا قاب فن
  • عایق صداگیر
  • شاسی دوبل و لرزش‌گیر لاستیکی
  • فلنج جهت حفظ استحکام فن موردنظر
  • یاتاقان‌ها

مزیت‌های استفاده از پلاگ فن چیست؟

هرکسی برای انتخاب یک محصول ابتدا به مزیت‌هایش دقت می‌کند. زیرا این موضوع بالا یا پایین‌بودن ارزش خرید آن کالا را مشخص می‌کند. پلاگ فن نیز از این قاعده پیروی می‌نماید؛ به همین دلیل در ادامه برخی از مهم‌ترین مزیت‌هایش برای شما بیان می‌کنیم تا به طور کامل با آن‌ها آشنا شوید.

1- طراحی بسیار مناسب و جمع و جور

طراحی یک محصول، فاکتور بسیار مهمی در هنگام استفاده از فن است. زیرا امکان کوچک‌بودن فضا برای قراردادن آن وجود دارد. پلاگ فن این دغدغه را به طور کلی حل می‌کند، زیرا طراحی کوچک و جمع و جوری دارد و می‌تواند در محیط‌های بسیار محدود از نظر فضا نیز به کار رود.

2- امکان نصب و راه‌اندازی آسان آن

اگر نحوه راه‌اندازی یک محصول سخت باشد، همه افراد نمی‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند و دچار دردسر می‌شوند. این مشکل در طراحی پلاگ فن به طور کلی حل شده است و این کار به گونه‌ای صورت گرفته است که راه‌اندازی آن بسیار راحت باشد.

3- عملکرد بدون سروصدا

در بسیاری از محیط‌ها نیاز است که از فنی با سروصدا کم استفاده شود، زیرا آلودگی صوتی زیادی در آن محیط وجود دارد. پلاگ فن‌ها به خوبی این نیاز را برآورده می‌کنند و می‌توانند در این مکان‌ها به کار روند.

4- ظرفیت هوادهی بسیار بالا

ظرفیت هوادهی یک فن در قدرت تهویه آن اثر زیادی دارد و می‌تواند باعث افزایش یا کاهش شود. پلاگ فن‌ها ظرفیت هوادهی بالایی دارند و به همین دلیل از قدرت مکش و جابه‌جایی هوا بالایی برخوردار هستند.

5- حساسیت به ذرات معلق در هوا

در محیط‌های صنعتی میزان ذرات معلق در هوا بسیار زیاد است و همین امر باعث آلودگی زیاد این فضاها می‌شود. فن استفاده شده باید نسبت به این ذرات حساسیت بالایی داشته باشد و بتواند آن‌ها را به خوبی به درون خودش بکشد. پلاگ فن‌ها این قابلیت را دارند و در این جهت به شما کمک می‌کنند.

امکان استفاده از آن در آب و هوای مختلف

از پلاگ فن‌ها می‌توان در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد و از این جهت شما را با محدودیتی روبه‌رو نمی‌کنند که نکته مهمی به شمار می‌آید.

کاربردهای پلاگ فن در چه مواردی است؟

از پلاگ فن‌ها علاوه بر موارد گفته شده، می‌توان در انواع هواسازهای صنعتی مانند هواسازهای هایژنیک یا آنتی‌باکتریال، سیستم‌های گرمایشی، کوره‌ها، خشک‌کن‌ها و در سیستم اسپری و جمع‌کننده پرژ نساجی استفاده کرد.

پلاگ فن را به طور کامل بشناسید

پلاگ فن‌ها از نظر ساختاری مانند اگزاست یوتلیتی هستند و از نظر عملکرد به سانتریفیوژها شباهت دارند. همچین این فن‌ها سروصدا کمی دارند و از قدرت هوادهی بالایی نیز برخوردار هستند. بنابراین بهتر است که آن‌ها برای محیط‌های حساس به صدا و عوامل معلق در هوا انتخاب کنید.

پیشنهاد مس باران: خرید عایق لوله مسی کولر گازی

شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

آدرس اینستاگرام : mesbaranariya 

ورود

حساب کاربری ندارید؟