مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

رازهای تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی

تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی

تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی کار آسانی نیست!. اما در این مقاله راهکارهای نحوه تشخیص نوع کمپرسور کولر گازی را به شما آموزش می‌دهیم. کمپرسور کولر گازی در خنک سازی نقش اساسی ایفا می‌کند و وظیفه فشرده کردن گاز کولر و گردش آن را بر عهده دارد. گاز فشرده کمپرسور پس از فشرده سازی، از تقطیر کننده می‌گذرد تا دمای آن را کاهش دهد و بعد از آن، از طریق اواپراتور کولر گازی تبخیر شده و دوباره به کولر گازی بر می‌گردد.

نحوه تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی

موتور اسپلیت یا موتور کولر گازی نقش بسزایی در تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی دارند. کولر‌های گازی دارای انواع مختلف کمپرسور یا موتور می‌باشند که هر کدام از این کمپرسور‌ها قدرت خاصی دارند و برای یک منطقه آب و هوایی ویژه قابل کاربرد هستند. شما در هنگام خرید کولرگازی حتما باید به نوع و قدرت موتور کولر گازی دقت کنید.

اگر کمپرسور کولر گازی دارای قدرت مناسب برای منطقه آب و هوایی شما نباشد، نمی‌تواند به صورت مطلوب وظیفه خنک سازی را انجام دهد و باعث می‌شود تا دچار دردسر شوید. به همین دلیل و برای کاهش دردسرهای شما، در این مقاله سه نوع معمول کمپرسور کولرهای گازی را به شما معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که برای تعیین قدرت کمپرسور کولر گازی مناسب محل خودتان باید چه کاری انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان

انواع مختلف کمپرسور کولر گازی

کمپرسورهایی که در کولرهای گازی استفاده می‌شوند دارای سه دسته پیستونی، روتاری و اسکرال هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

کمپرسور کولر گازی

یک نمونه از کمپرسور کولر گازی

1- کمپرسور پیستونی

این نوع موتور یا کمپرسور کولر گازی عملکردی مانند پیستون خودرو دارد و با هر رفت و برگشت، مقداری از گاز کولر را به داخل خودش می‌مکد و متراکم می‌کند. این نوع کمپرسورها دارای قدرت بالا، مصرف زیاد انرژی و سرو صدای بالایی هستند.

مزایای کمپرسور پیستونی

  • کاربرد گسترده‌تر با توجه به نوع گاز موجود در آن
  • تنوع ظرفیت و قدرت خنک کنندگی
  • خنک سازی سیم پیچ کمپرسور به وسیله گاز خنک برگشتی از اواپراتور

2- کمپرسور روتاری

کمپرسور روتاری در بازار به نام‌های موتور موشکی، موتور دراز و موتور خوشه‌ای شناخته می‌شود. نحوه عملکرد این کمپرسور به صورت 360 درجه‌ای است؛ یعنی تیغه‌های این موتور کولر گازی به صورت 360 درجه می‌چرخند و وظیفه مکیدن و فشرده سازی را انجام می‌دهند. کمپرسورهای روتاری یا دواری دارای صدای کمتر، راندمان بالاتر نسبت به کمپرسورهای پیستونی هستند.(با توجه به مصرف انرژی کمتر)


پیشنهاد ویژه: خرید کمپرسور روتاری


مزایای کمپرسور روتاری

  • بازدهی بالاتر به علت کم‌تر بودن اتلاف سوپاپ تخلیه
  • ابعاد کوچک‌تر و نسبت وزن به ظرفیت پایین‌تر (به میزان 40 درصد سبک‌تر است)
کمپرسور روتاری

نمونه‌ای از کمپرسور روتاری

3-کمپرسور اسکرال

این نوع کمپرسور دارای دو صفحه مارپیچ است که یکی از صفحه‌ها ثابت و دیگری متحرک می‌باشد. وقتی که گاز کولر از دریچه ورودی کمپرسور وارد می‌شود، صفحه مارپیچ متحرک به صورت 360 درجه‌ای می‌چرخد و عمل تراکم را انجام می‌دهد. در میان کمپرسور‌های کولر گازی، کمپرسور اسکرال دارای بالاترین بازده می‌باشد، اما قیمت آن نیز بالا‌تر از بقیه کمپرسور‌ها است.

مزایای کمپرسور اسکرال

  • مصرف بسیار کم انرژی و لرزش و صدای بسیار پایین‌تر
  • عدم نیاز به فضای بسیار زیاد و اشغال فضای بسیار کم

تعیین قدرت کمپرسور کولر گازی

کمپرسورهای کولر گازی موجود در بازار بر اساس قدرت خنک کنندگی به دو دسته T1 و T3 تقسیم می‌شوند. در ادامه توضیح می‌دهیم که نحوه تعیین قدرت کمپرسور چگونه است و سپس مشخص می‌کنیم که هر کدام از دو دسته برای چه منطقه آب و هوایی مناسب هستند. قدرت خنک کنندگی موتور کولر گازی یا ظرفیت کولر گازی براساس BTU تعیین می‌شود. BTU مشخص می‌کند که با توجه به مساحت مکان شما، قدرت سرمادهی اسپیلت به چه مقدار است. به طور کلی هر چه عدد BTU بالاتر باشد، قدرت خنک کنندگی کولر گازی شما نیز افزایش می‌یابد.

در هنگام انتخاب کمپرسور کولر گازی باید به این دقت کنید که حتما کولر گازی با ظرفیت مناسب مکان خودتان را خریداری نمایید. اگر ظرفیت کمپرسور خیلی بالاتر از قدرت مناسب محل شما باشد، باعث افزایش هزینه‌های برق شما می‌گردد و اگر پایین‌تر باشد باعث تحلیل رفتن قطعات کولر گازی و خراب شدن آن در مدت کوتاهی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی

کمپرسور T1

کمپرسورهای T1 در بازار به موتور سبک نیز معروف هستند و دارای قدرت خنک کنندگی پایینتری می‌باشند. این نوع کمپرسورها برای مناطق با آب و هوای معتدل و نیمه معتدل مثل شمال ایران و مناطق مرکزی مناسب هستند. کمپرسورهای روتاری و پیستونی دارای این نوع از ظرفیت و قدرت می‌باشد. در کل دارای سیم پیچ ضعیف تری نسبت به کمپرسور T3 می باشند.

کمپرسور T1

کمپرسور T3

کمپرسورهای T3 که به نام موتور سنگین شناخته‌ می‌شوند، دارای ظرفیت و قدرت خنک کنندگی بسیار بالاتری نسبت به کمپرسورهای T1 هستند. این نوع از کمپرسورها برای مناطق با دمای بالا و گرمسیری، مانند مناطق جنوبی ایران مناسب و قابل کاربرد می‌باشند. کمپرسورهای پیستونی و اسکرال دارای این نوع از ظرفیت و قدرت خنک کنندگی هستند. سیم پیچ کمپرسور های T3 قویتر از T1 بوده و در دمای بالاتر اورلود می کند در واقع تحمل دمایی بالاتری دارند.

پیشنهاد مطالعه: جدول مقدار روغن کمپرسور کولر

انتخاب کمپرسور مناسب

با توجه به توضیحات بالا شما باید برای انتخاب نوع و ظرفیت کمپرسور کولر گازی در ابتدا میزان قدرت مناسب خودتان را مشخص کنید و سپس براساس میزان بودجه خودتان یک اسپیلت مناسب بخرید. در این مقاله سه نوع معمول کمپرسورهای اسپیلت را به شما معرفی کردیم و نحوه انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی را به شما گفتیم تا بتوانید با توجه به این توضیحات کولر گازی مناسب خودتان را انتخاب کنید.


پیشنهاد ویژه: خرید و استعلام قیمت قیمت گاز کولر گازی


شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

آدرس اینستاگرام : mesbaranariya 

ورود

حساب کاربری ندارید؟