مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان

بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان

بخش بزرگی از اقلیم ایران آب‌ و هوای گرم و شرجی دارد. تقریباً در تمامی خط ساحلی جنوب ایران می‌توانیم چنین آب ‌و هوایی را تجربه کنیم که گویی هرگز رنگ خنکی را تجربه نمی‌کنند. تصور زندگی بدون کولر گازی در شهرهای ساحلی جنوب کشور خصوصاً استان خوزستان دشوار است و این آب ‌و هوای حاره‌ای در عملکرد مناسب سیستم اسپلیت کولر گازی تأثیرگذار است. در این ‌میان قطعاً به تهیه بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان نیاز دارید.

آب ‌و هوای منطقه ساحلی خوزستان چالش بزرگی است و تجهیزات سرمایشی باید متناسب با اقلیم همیشه شرجی آنجا طراحی‌ شده باشد. خصوصاً که گرمای دم‌کرده شهرهای جنوبی شب و روز نمی‌شناسد و گویا قرار است تا از کولرهای گازی برای مدت ‌زمانی طولانی استفاده کنیم. البته به شرط آنکه از بهترین کمپرسور کولر گازی هوای گرم تهیه کرده باشید.

کمپرسور ایده‌آل خوزستان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

کمپرسور بدون تردید قلب تپنده سیستم کولر گازی است و مهمترین بخش فنی آن نیز می‌باشد. تمام فشار جریان خنک‌سازی سیستم سرمایش بر این بخش وارد می‌شود و قاعدتاً کمپرسورهای غیرتخصصی نمی‌توانند در اقلیم حاره‌ای استان خوزستان کارایی کامل داشته باشند.

کمپرسورهای روتاری

از میان تیپ‌های مختلف کمپرسور کولر گازی تنها کمپرسورهای روتاری از نوع تروپیکال T3 مناسب نصب در اسپلیت‌ها برای آب ‌و هوای خوزستان هستند.

کمپرسورهای کولر گازی را در سه نسل متفاوت پیستونی، اسکرول و روتاری تولید می‌کنند. کمپرسورهای پیستونی نسل قدیمی هستند که در اسپلیت‌های نسل اولی از نوع پنجره‌ای نصب شده و همچنان برای ساخت سیستم‌های ساده و ارزان ‌قیمت استفاده می‌شوند. این مدل‌های پیستونی با سروصدای زیادی کار می‌کنند و در عین ‌حال مناسب عملکرد طولانی ‌مدت نیستند.

اسکرول‌ها به مانند مدل‌های روتاری از سری کمپرسورهای نسل جدید هستند که تکنولوژی ساخت بالایی دارند و بیشترین استفاده آنها در ابعاد صنعتی است. در این ‌میان کمپرسورهای روتاری با به کارگیری پره‌های چرخشی به ‌راحتی می‌توانند عملکرد طولانی ‌مدت با کارکردی کم‌صدا در سیستم‌های مدرن کولر گازی را پاسخ‌گو باشند.

کمپرسور روتاری چیست؟

کمپرسورهای روتاری در دسته‌بندی کمپرسورهای چرخشی قرار دارند که با استفاده از مکانیزم تیغه‌های گردان ۳۶۰ درجه می‌توانند مکش و پمپاژ گاز مبرد را انجام بدهند. این کمپرسورها درست در نقطه مقابل کمپرسورهای پیستونی هستند که با حرکت رفت و برگشتی طراحی ‌شده‌اند. لذا به نسبت از مدل‌های پیستونی عملکردی آرام‌تر، راندمان بالاتر و حتی دبی گاز مبرد بیشتری دارند. در عین ‌حال به ‌علت اصطکاک کمتر قطعات از توانایی کار کردن در مدت زمان طولانی برخوردار هستند.

در طراحی کمپرسورهای روتاری از یک تیغه محوری بلند با پره‌های چرخشی استفاده ‌شده است. در واقع بدنه این کمپرسورها یک فضای توخالی سیلندر مانند است که تیغه‌ها روی محور رتور داخل آن با سرعت بالا می‌چرخند. به ‌این ‌ترتیب حین چرخش تیغه و یا کم شدن حجم بین سطح داخلی سیلندر و سطح خارجی رتور و تیغه‌ها عملیات متراکم سازی گاز مبرد و پمپاژ از مدخل خروجی انجام می‌شود. این سیستم‌های چرخشی بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان هستند.

پیشنهاد ویژه: خرید کمپرسور روتاری با بهترین قیمت

مزایای کمپرسورهای روتاری

در حال ‌حاضر ایده استفاده از کمپرسورهای روتاری به نسبت از مدل‌های پیستونی و یا اسکرولی متداول‌تر است و در عموم سیستم‌های اسپلیت حتی در آب‌ و هوای معتدل نیز از این نوع کمپرسور کولر گازی استفاده می‌کنند. مزایای کمپرسورهای روتاری به‌ قرار زیر است:

  • از راندمان بالایی برخوردار هستند.
  • در ابعاد کوچک و وزن نسبتاً سبکی طراحی می‌شوند.
  • تیغه‌های چرخشی اصطکاک کمی دارند. بنابراین لرزش و حتی صدای کمتری به نسبت دیگر مدل‌ها تولید می‌کنند.
  • استهلاک قطعات متحرک آنها ناچیز است و طول عمر مفید بالایی دارند.
  • از قطعات کمی در ساخت آنها استفاده ‌شده است.
  • توانایی کار در مدت زمان طولانی را دارند.

با وجود تمامی این مزایا در نظر داشته باشید که سیستم‌های کمپرسور روتاری به نسبت از دیگر مدل‌ها ظرفیت برودتی کمتری دارند و حتی در صورت خراب شدن تیغه پره‌ای قابل تعمیر نیستند. اما در کل از کمپرسورهای ایده‌آل در ساخت سیستم‌های خنک‌ کننده کوچک و یا متوسط ساختمانی آن‌هم برای کار در مدت زمان طولانی همراه عملکردی آرام و کم‌صدا هستند.

پیشنهاد مطالعه: تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان

کلاس‌بندی انواع کمپرسورهای روتاری

اگر چه کمپرسورهای روتاری به نسبت دیگر انواع کمپرسور کولر گازی عملکردی کم‌صداتر، بهینه‌تر و حتی کم‌مصرف‌تر دارند، اما همگی آنها مناسب استفاده در هر نوع آب ‌و هوا نیستند. برای این منظور انواع کلاس‌بندی کمپرسورهای روتاری را مطرح کرده‌اند. بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان در کلاس T3 از مدل‌های روتاری قرار می‌گیرد. اما این کلاس T3 چیست؟

انواع کمپرسورهای روتاری مخصوص کولر گازی را در سه کلاس T1، T2 و T3 دسته‌بندی می‌کنند. کمپرسورهای T1 اولین نسل از مدل‌های روتاری هستند که عملکرد ایده‌آل در اقلیم‌های معتدل دارند. اما همین مدل‌های T1 در آب‌ و هوای حاره‌ای کم می‌آورند. برای کارکرد بهینه اسپلیت کولر گازی در آب ‌و هوای حاره‌ای مانند استان خوزستان مدل تخصصی کمپرسورهای کلاس T3 را طراحی کرده‌اند.

تکنولوژی ساخت کمپرسور کولر گازی T3 از مدل‌های T1 و T2 بالاتر است. لرزش کمتری دارند و با راندمان بهتری کار می‌کنند و ویژگی برجسته آنها توانایی کار در آب ‌و هوای گرم و شرجی (حاره‌ای) است و می‌تواند بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان باشند. این دسته‌بندی در مدل‌های T1، T2 و T3 بر چه اساس است؟

پیشنهاد مطالعه: علت یخ زدن کمپرسور کولر گازی

رتبه‌بندی کلاس‌های آب‌ و هوایی برای نصب سیستم‌های کولر گازی

برای آنکه با بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان آشنا شوید، لازم است تا به‌ طور کامل از رتبه‌بندی کلاس‌های متفاوت آب ‌و هوایی اطلاع داشته باشید. این کلاس‌های آب‌ و هوایی با توجه به فاکتورهای گوناگون از قبیل دمای غالب روزهای سال، مقدار رطوبت حاکم در اقلیم و شرایط آفتابی یا بارانی و حاره‌ای و… دسته‌بندی شده‌اند. بر این اساس سه نوع کلاس متفاوت آب‌ و هوایی داریم:

  • کلاس آب‌ و هوای T1: اقلیم‌ها با آب‌وهوای معتدل و مرطوب هستند که حداکثر دمای محیط از ۴۵ درجه سانتی‌گراد تجاوز نمی‌کند.
  • کلاس آب ‌و هوایی T2: اقلیم‌ها با آب ‌و هوای سردسیر و یا خنک و کوهستانی هستند که دمای محیط معمولاً از ۳۵ درجه سانتی‌گراد تجاوز نمی‌کند.
  • کلاس آب ‌و هوایی T3: اقلیم‌ها با آب ‌و هوای گرم و حاره‌ای (گرمسیر) هستند که رطوبت بالایی دارند و دمای محیط ممکن است تا فراتر از ۵۷ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کند.

حالا با توجه به رتبه‌بندی کلاس‌های آب‌ و هوایی فکر می‌کنید که بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان کدام تیپ از مدل‌های روتاری باشد؟

پیشنهاد ویژه: خرید لوله مسی با بهترین قیمت

چرا کمپرسور کولر گازی روتاری T3؟

با یک نگاه ساده به‌ راحتی متوجه می‌شویم که آب ‌و هوای استان خوزستان کاملاً با اقلیم حاره‌ای همخوانی دارد. در عموم شهرهای این استان با هوای همیشه دم گرفته خط ساحلی خلیج فارس همراه با موج سنگین گرمای بی‌پایان روبه‌رو هستیم که در برخی از ایام سال به حد قابل ‌توجه افزایش پیدا می‌کند.

تحمل دمایی کمپرسورهای روتاری T3 از کمپرسورهای روتاری T1 بالاتر است. حداکثر تحمل دمایی کمپرسورهای T1 تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد است و این دما شرایط عادی در شهرهای همیشه داغ خوزستان است. این در حالی است که در اوج روزهای گرم سال نمی‌تواند گرمای اقلیم استان خوزستان را تحمل کند. اما تحمل دمایی کمپرسورهای T3 فراتر از 60 درجه سانتی گراد کاملاً مناسب حضور در اقلیم خوزستان طراحی‌ شده است.

در عین‌ حال کمپرسورهای روتاری تیپ T3 از فناوری پیشرفته برخوردار هستند که با لرزش کمتر، خنک‌سازی سریع‌تر و مصرف انرژی کمتر به نسبت دیگر تیپ‌ها کار می‌کنند. وقتی در شهرهای خوزستان به کولر گازی در تمام ساعات شبانه روز نیاز دارید، لازم است که از کمپرسورهای کم مصرف مانند سری T3 تهیه کنید.


پیشنهاد ویژه: خرید گاز کولر گازی


شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

آدرس اینستاگرام : mesbaranariya 

ورود

حساب کاربری ندارید؟